×
5 dk okuma
Paylaş

"İş Burada!" sloganıyla düzenlenen 17. MÜSİAD EXPO 21-24 Kasım tarihleri arasında CNR Fuar Merkezi'nde gerçekleşti. Açılışı Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank tarafından yapılan 17. MÜSİAD EXPO’ya TBMM Başkanı Binali Yıldırım da katılırken kapanış töreni Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirildi. Yurtiçi ve yurtdışından pek çok katılımcıyı ağırlayan fuar, geniş bir katılımcı profili ile firmaların buluşmasına olanak sağladı. MÜSİAD EXPO Fuarı, aynı zamanda küresel iş dünyasından temsilcilerin makro ekonomi gündemini konuştuğu 22. (IBF) Uluslararası İş Forumu, yüksek teknoloji üreten kuruluşların ve savunma sanayiinin bir araya geldiği High-Tech Port ve geleceğin iş adamları ve sanayicilerini buluşturan UGİK (Uluslararası Genç İş Adamları Kongresi)'e de ev sahipliği yaptı.

Saygılı Rulman olarak biz de MÜSİAD EXPO Fuarı'nda 4. hol 4C03 no'lu stantta Türkiye Resmi Distribütörlüğünü yürütmekte olduğumuz NACHİ markamız ile birlikte yer aldık. Yönetim Kurulu Başkanımız Bilal Saygılı, Başkan yardımcılarımız, kurumsal müşteri yönetmenlerimiz, pazarlama ekibimiz, mühendislerimiz ve NACHİ temsilcilerimiz ile tam kadro oradaydık. MÜSİAD EXPO Fuarı’na ilişkin sorularımızı ileterek temsilcilerimizin fuara ilişkin deneyimlerini ve değerlendirme notlarını düzenledik.

-  Sinan Özbek, Makine Mühendisi | Teknik Departman

Sinan Bey, fuar sizin açınızdan nasıl geçti? Değerlendirebilir misiniz?

 “MÜSİAD EXPO fuarı, farklı sektörlerden öncü firmaların katılım gösterdiği bir fuar organizasyonu ve bu özelliği sebebiyle yerli ve yabancı birçok ziyaretçinin ziyaret ettiği sadece Türkiye’nin değil, bölgenin de en ciddi organizasyonlarından biri. Bu seneki fuarda, önceki fuarlarda olduğu gibi katılımcı sayısının sürekli arttığı gözlenmiş ve sektörel çeşitliliği sayesinde birçok iş fırsatını katılımcı ve ziyaretçilerine sunmuştur. Özellikle savunma sanayimizin gururu olan birçok firmanın da katılımı ile ziyaretçi sayısı, çeşitliliği ve profili daha da zenginleşmiştir. Fuarın bizim açımızdan faydalı geçtiğini söyleyebilirim. Yerli firmalar ile yapılan görüşmelerde özellikle NACHİ markamızın teknolojik kabiliyet ve üstün özelliklerinin anlatımı yapıldı ve NACHİ üretimi robotların firmaların yeni nesil endüstriyel dönüşümüne katkıları anlatıldı. Bölgesel bir firma olma hedefimize yönelik olarak birçok verimli görüşme gerçekleştirdik ve gelecekte oluşabilecek işbirlikleri ve dostlukların temellerini atmaya çalıştık. Bu bağlamda fuarın yakın ve orta vadede firmamıza güzel faydalar sağlayacağını düşünüyoruz.”

-  Volkan Özcuraş, Kurumsal Müşteri Yönetmeni | Pazarlama

Volkan Bey, aktif olarak pazarlama süreçlerinin içinde yer alan biri olarak sizin fuara ilişkin görüşleriniz nelerdir?

“Saygılı Rulman olarak fuar standımızda yurtiçi ve yurtdışından pek çok misafirimizi ağırladık. Firmamızı, NACHİ markamızı, ürünlerimizi tanıtma ve hedef kitlelerimiz ile yüz yüze iletişim kurma imkânı bulduk. Birlikte neler yapabiliriz, nasıl daha iyi hizmetler verebiliriz, nasıl çözüm ortağı olabiliriz? Bunları tartıştık. Demir çelik sektörü başta olmak üzere farklı sektörlerden potansiyel müşteriler ile işbirlikleri kurmak ve sektörlerin öncü firmaları ile iş ilişkisi geliştirmek adına temaslarda bulunduk. Genel hatlarıyla çok verimli bir dört gün geçirdik diyebiliriz.”

-  Bilal Saygılı, Yönetim Kurulu Başkanı

Bilal Bey MÜSİAD EXPO Fuarı’na ilişkin gözlem ve değerlendirmeleriniz nelerdir? Bir yönetici olarak fuarın makro düzeyde nasıl bir katkı sağladığını düşünüyorsunuz? Aktarabilir misiniz?

“Bu sene 17.si gerçekleşen MÜSİAD EXPO Fuarına 2. kez katılım gösterdik. Sanayi ve iş dünyasını bir araya getiren çok önemli bir etkinlik oldu. Aldığım verilere göre 100.000’e yakın ziyaretçi, 800’e yakın yabancı alım heyetinin fuarı ziyaret ettiği belirtiliyor. Birçok yerli-yabancı firma ve iş insanının katıldığı fuarda birbirinden bu kadar farklı ve renkli toplulukların MÜSİAD gibi güvenli, güçlü ve itibarı yüksek bir kuruluşun çatısı altında toplanması hepimizi mutlu etti. Bu fuarda amacımız, ülkemiz ekonomisi ve sanayisi için artı değer üretecek önemli iş birliklerinin gerçekleşmesini sağlamaktı. Bu bağlamda fuarın çok verimli geçtiğini ve önemli ikili görüşmelerin gerçekleştiğini düşünüyorum. Biz de SAYGILI RULMAN ve NACHİ olarak standımızda dört gün boyunca Afrika ülkeleri, Kuzey Afrika ve Arap ülkelerinden gelen misafirlerimiz ile görüşmeler gerçekleştirdik. Aynı zamanda işlerimizdeki verimliliği arttırmak amacıyla iş insanları olarak tecrübelerimiz ve bilgilerimizi birbirimize aktardık. Ürünlerimizi, NACHİ teknolojilerini hedef kitlelerimize tanıtarak katılımcılar ve ziyaretçiler ile sektörel gelişmeleri masaya yatırdık. İş süreçlerimize katkı sağlaması açısından sektörümüze ilişkin talepler ve geribildirimleri edinmeye çalıştık. Gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde ‘Meselemiz Türkiye’ diyerek ülkemiz için makro düzeyde neler yapabiliriz tartıştık. Ekonomik sıkışmanın olduğu şu günlerde MÜSİAD EXPO Fuarının ihracatın artırılması için olanak oluşturması bakımından can suyu olduğunu gözlemliyoruz.”

 



Diğer Yazılar

SON GÜNLERİN EN ÇOK TARTIŞILAN KONUSU: VERİ GİZLİLİĞİ
SON GÜNLERİN EN ÇOK TARTIŞILAN KONUSU: VERİ GİZLİLİĞİ

İçerisinde bulunduğumuz dönem, gelişen teknolojik gelişmeler, hayatın yoğun temposuna daha hızlı çözümler katma isteği derken akıllı telefonlarla birlikte gelen internet k...

Devamı
AR-GE NEDİR?
AR-GE NEDİR?

Şirketler genellikle yeni ürünler ortaya çıkarmak ya da var olan ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalarda bulunabilmek için çeşitli araştırma g...

Devamı
NEDİR BU KUANTUM BİLGİSAYARLAR?
NEDİR BU KUANTUM BİLGİSAYARLAR?

Bilgisayar ve elektronik cihazlar günümüz toplumunda muazzam bir rol oynamakta ve iletişimden bilime kadar her şeyi etkilemektedir. Bilgisayarlar tipik olarak elektronik içeren m...

Devamı