Foto

İŞ DÜNYASINDA Z KUŞAĞI İLE TANIŞIN

İş verenler özgürlüklerine düşkün, seçici ve otoriteye meydan okuyan görüşleri ile iş dünyasına damga vuran milenyum kuşağına yeni alışmışken çok daha karmaşık bir kuşak olan Z kuşağı ile karşı karşıya geliyor.  2020'de tüm çalışanların %20'sinin Z Kuşağı'nın bir parçası olacağı tahmin ediliyor. Peki siz, hepsi birer hiper bağlantılı teknolojik gelişmelere kolayca ayak uyduran ve dünyanın ilk doğuştan dijital nesline hazır mısınız?

Z KUŞAĞI NEDİR?

Z jenerasyonu 1998 ile 2016 arasında doğan bireyleri kapsar ve en yaşlı üyeleri yalnızca 20 yaşındadır. Bu kuşağın en dikkat çekici özelliği bilginin ve zamanın hızına çok kolay adapte olabilmeleridir. Teknoloji çağında büyümüş olmaları sebebi ile bilgiye aç olan bu kuşağın analitik düşünme yetenekleri dikkat çekici düzeydedir. Ödev yaparken diğer nesiller gibi ansiklopedi sayfalarından hiç özet çıkarmamış bu yeni nesil için bilgiye ilk elden erişim büyük önem taşır. Araştırmalar gösteriyor ki Z kuşağı, takım çalışması yerine daha çok bireysel hareket etmeyi tercih eder ve kendilerini ifade edebilecekleri alanlar oluşturmaya çalışır. Y kuşağının aksine 140 karakterlik metinlerin yerine emojiler ile iletişim kuran bu nesil istekleri konusunda oldukça kararlıdır.

İŞ HAYATINDA Z KUŞAĞI

Şu anda iş hayatında daha çok stajyer olarak yer alsalar da bir kısmı iş hayatına girmiş durumda. Türkiye’de neredeyse 20 milyona ulaşan bu kuşağı anlamak şirketler için büyük önem taşıyor. Teknoloji sayesinde girişimcilik ve yaratıcılık yönleri oldukça fazla. Öte yandan her şeyin kısa süre içerisinde tüketildiği bir toplumda dünyaya geldiklerini göz önünde bulundurunca bilginin de kısa süre içerisinde eskiyeceğini düşündüklerini analiz edebiliriz. Bu durumun Z kuşağı için devamlı yenilik arayışı içerisinde oldukları anlamına gelmektedir.

Geçmişteki azla yetinmeyi bilen ve otoriteyi sorgusuz sualsiz kabul eden çalışanların yerine bilgili, azla yetinmeyen, her şeyi sorgulayan, beklentileri ve ihtiyaçları bitmeyen ve kendine zaman ayırmayı önemli bulan yeni nesil bir iş gücü ile karşı karşıyayız. Başarısının, çalıştığı saatten çok yaptığı ve ortaya çıkardığı işler ile değerlendirilmesini talep eden Z kuşağı için maddi tatmin kadar manevi tatmin de oldukça önemli. Büyük ve küresel firmalar bu anlayışla harekete geçerek ofis ortamlarını yeniden dizayn etmeye başlıyor. Kısaca Z kuşağı dijital süreçlere son derece hâkim olmalarıyla iş hayatının dinamiklerini değiştirecek gibi görünüyor.

Birlikte yapacak çok işimiz var!