Foto

TAKIM ÇALIŞMASINDA İLETİŞİMİN ÖNEMİ

Hemen hemen herkes, hayatlarının bir noktasında takım çalışması içerisinde yer almıştır. Takım çalışması içerisinde bireyin oynadığı rol her ne olursa olsun “iletişim” üyeler arasında oldukça önemlidir. İster bir spor takımındaki iki takım arkadaşı ister bir ofisteki iki yönetici arasında olsun, başarılı bir sonuç için “doğru iletişim” hayati önem taşımaktadır.  Ekip çalışmasındaki etkili iletişim, tüm ticari faaliyet alanlarına nüfuz ederek işletmenin olumlu bir çalışma ortamı sürdürmesine yardımcı olur. Aşağıdaki başlıklarda takım çalışmasında etkili bir iletişime sahip olabilmek için dikkat edilmesi gerekenleri bulabilirsiniz.

“Beklentilerinizi tanımlamaktan çekinmeyin.”

İletişimdeki netlik, ekip üyeleri arasındaki karışıklığı azaltmaya yardımcı olur. Bu sebeple takım lideri, ekip üyelerinden beklentilerini belirlemeli ve tanımlanmış beklentileri ekip üyelerine açıkça belirtmelidir. Yöneticiler, çalışanlarının ne yapmaları gerektiği konusunda kafa karıştırıyorsa, çalışanların sorumluluğunu doğru bir şekilde yerine getirmesinin beklenilmesi doğru olmayabilir. Örneğin, bir işletme lideri gelen servis çağrılarının "hızlı bir şekilde" halledilmesini istiyorsa, "hızlı bir şekilde" cümlesinin tanımlanması işletme içerisindeki iletişim kopukluğunun giderilmesine yardımcı olabilir. 

“Dinleme becerilerinizi geliştirin.”

İletişim içerisinde dinleme; duyguların, bilgilerin ve var olan diğer düşüncelerin kaliteli bir şekilde paylaşımı anlamına gelmektedir. İletişimin en önemli bileşenlerinden biri de tarafların birbirlerini dinlemesidir. İletişimde olan kişiler arasındaki kopukluk, etkili dinlemenin olmadığı durumlarda meydana gelmektedir. Takım üyelerinin hem takım liderleri hem de birbirleri ile sağlıklı bir iletişim kurabilmeleri için birbirlerini dinlemeleri oldukça önemli. Ancak bu yüzeysel veya sembolik bir şekilde olmamalı. Tüm geri bildirimler dikkate alınmalı ve gerektiği şekilde harekete geçilmelidir.

“Tutarlı olmaya dikkat edin.”

Her şirket kendi içerisinde farklı iletişim politikalarına sahiptir. Fakat kurallara uyulmadığı taktirde iletişim politikalarının açıkça tanımlamış olması bir anlam ifade etmez.  Yaptığınız işte, söylediklerinizde tutarlı olarak iletişim problemlerini ortadan kaldırabilirsiniz. Takım üyelerinin şirketin beklentilerini anlamaları ve liderlik kurallarını tutarlı bir şekilde takip etmeleri sayesinde takım çalışması başarı ile sonuçlanır.

“İletişim kurma konusunda rahat olun.”

Bireyler, saygılı ve kabul gören bir ortamda fikirlerini ifade etme yetkisine sahiptir. Firmaların çalışanlar arasında iletişimi güçlendirecek, birbirlerini tanımalarını sağlayacak çeşitli etkinlikler ve organizasyonlar düzenlemesi tavsiye edilmektedir. Bu etkinlikler, günlük takım detaylarının ötesinde diğer takım üyeleri ve liderleri ile karşılıklı saygının geliştirilmesine yardımcı olacaktır. Birbirini daha iyi tanıyan takım üyeleri kendi aralarında iletişim kurma konusunda kendilerini daha rahat hissedecektir.

 

 

Birlikte yapacak çok işimiz var!