×
3 dk okuma
Paylaş

Şirketler genellikle yeni ürünler ortaya çıkarmak ya da var olan ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalarda bulunabilmek için çeşitli araştırma girişimlerine kaynak harcarlar. Bu faaliyetlerin tümü araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) şemsiyesi altında bulunur. Ar-Ge, gelecekteki büyümeyi sağlamak ve pazardaki ürünleri korumak için önemli bir araçtır. Pek çok insanın Ar-Ge'nin yalnızca yüksek teknoloji firmalarının alanı olduğu konusunda yanlış kanıları bulunmaktadır. Ancak çoğu şirket, kaynaklarının önemli bir bölümünü yeni ürün sürümleri geliştirmeye veya mevcut tasarımları geliştirmeye adamıştır. İşte araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) terminolojisi ile ilgili bilmeniz gerekenler!

Genel Araştırma ve Geliştirme (AR-GE) Süreçleri

Ar-Ge'nin verimli sonuçlar vermesi aylar veya yıllar alabilir. Her şirket veya endüstrinin kendine özgü araştırma metodolojisi olsa da temel bir araştırma süreci bunun çerçevesini oluşturacaktır.

  1. Beyin Fırtınası

Bir araştırmanın ilk aşamalarından biri düşünmektir. Bu noktada araştırma ekibi beyin fırtınası yapmak için bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası kendi endüstrilerinde karşılaşılan sorunların anlaşılması ve sınıflandırılmasıyla başlayabilir ve daha sonra önemli veya temel fırsat alanları ile daraltılabilir.

  1. Ana Fikrin Bulunması

Beyin fırtınası sonucunda pek çok fikir ortaya atılacaktır ve bu ilk fikir havuzu oldukça geniş ve genel olabilir. Ar-Ge ekibi bunları gözden geçirmeli ve aşılmaz sınırlamaları olmayan fikirleri ortaya çıkarmalıdır. Bu aşamada ekip mevcut ürünlere bakabilir ve yeni fikrin ne kadar orijinal olduğunu ve ne kadar iyi geliştirilebileceğini değerlendirebilir.

  1. Fikirlerin Geliştirilmesi

Bulunan ana fikir iyice araştırıldıktan sonra, pazarın hazır olup olmadığını değerlendirmek için bir pazar araştırmasıyla birleştirilebilir. Gerçek potansiyele sahip fikirler bir kez daha daraltılır ve araştırmayı pazarlanabilir bir meta haline dönüştürme süreci başlar.

  1. Denemelerin Yapılması

Araştırmacıların, bulunan fikrin pratik bir ürüne nasıl dönüştürülebileceğini anlamak amacı ile ürün geliştiricileri ile yakından çalışmaları gerekir. Böylece ürün denemeleri yapılmaya başlanır. Devamında ise seri üretim ve satış taktikleri gibi konular sürece dahil olmaya başlayabilir.

  1. Pazarlama ve Ürün Geliştirme Faaliyetlerine Başlanması

Hedeflenen ürün şekillendikçe, Ar-Ge ile başlayan süreç, araştırma ürününü piyasaya sürmek için gereken alanlara ayrılır. Düzenleyici unsurlar değerlendirildikten sonra onay ve lansman için tüm kriterleri karşılamaya yönelik çalışmalar başlar. Pazarlama fonksiyonu stratejiler geliştirmeye başlarken satış, fiyatlandırma ve dağıtım aşamalarını planlar.

  1. Ürünün Pazara Sunulması

Araştırma sorusu olarak başlayan ürün artık en büyük aşaması olan pazara girişi için hazır olacak. Ürünün değerlendirilmesi bu aşamada ve ötesinde devam eder ve sonunda gerekirse yeniden tasarımlara gidilir.

Bu sürecin herhangi bir noktasında fikir terk edilebilir, fizibilitesi sorgulanabilir veya araştırma işletmenin umduğunu ortaya koymayabilir. Bu nedenle, her fikri her aşamada eleştirel olarak analiz etmek ve duygusal olarak hiçbir şeye bağlamamak önemlidir.



Diğer Yazılar

SON GÜNLERİN EN ÇOK TARTIŞILAN KONUSU: VERİ GİZLİLİĞİ
SON GÜNLERİN EN ÇOK TARTIŞILAN KONUSU: VERİ GİZLİLİĞİ

İçerisinde bulunduğumuz dönem, gelişen teknolojik gelişmeler, hayatın yoğun temposuna daha hızlı çözümler katma isteği derken akıllı telefonlarla birlikte gelen internet k...

Devamı
AR-GE NEDİR?
AR-GE NEDİR?

Şirketler genellikle yeni ürünler ortaya çıkarmak ya da var olan ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalarda bulunabilmek için çeşitli araştırma g...

Devamı
NEDİR BU KUANTUM BİLGİSAYARLAR?
NEDİR BU KUANTUM BİLGİSAYARLAR?

Bilgisayar ve elektronik cihazlar günümüz toplumunda muazzam bir rol oynamakta ve iletişimden bilime kadar her şeyi etkilemektedir. Bilgisayarlar tipik olarak elektronik içeren m...

Devamı