×
2 dk okuma
Paylaş

Dijital pazarlamada yaşanan gelişmeler ile birlikte pazarlama yöntemleri çeşitlenmiş ve tüketiciye olan mesafe daha da kısalmıştır. Pazarlama dünyasında çalıştıysanız ya da pazarlama yöntemlerine ilgi duyuyorsanız, B2B ve B2C iş türlerini büyük olasılıkla duymuşsunuzdur. B2B işletmeler arası pazarlama olarak bilinirken, B2C işletmeler ile tüketici arasındaki ticareti tanımlamaktadır. İki farklı pazarlama yöntemi olan bu iki kanal arasında bazen çakışmalar olsa da bu farkları anlamak oldukça önemlidir. Pazarlamacılar ve dijital pazarlama ajanslarında yüksek performanslı bir pazarlama stratejisi geliştirmek için bu iki kanalı tam anlamıyla anlamak gerekir. Pazarlamacılar pazarlama taktiklerinin etkinliğini en üst düzeye çıkarmak amacıyla farklı yaklaşımlar benimsemelidir. İşte B2B ve B2C pazarlama yöntemleri hakkında bilmeniz gerekenler!

B2B (Business to Business Marketing)

Adından da anlaşılacağı üzere işletmeler arası pazarlama, ürün ve hizmetlerin diğer işletmeler ve kuruluşlara pazarlanmasını ifade eder. Tüketicilere yönelik yapılan B2C pazarlamasından birkaç önemli ayrımı bulunmaktadır. Genel olarak, B2B pazarlama yöntemi B2C'den daha bilgilendirici ve anlaşılır olma eğilimindedir. Bunun en önemli nedeni, kurumların satın alma kararlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına kıyasla daha çok maliyet odaklı olmasıdır. Yatırım getirisi nadiren sıradan bir kişi için dikkate alınması gereken bir konudur, ancak kurumsal karar vericiler için birincil odak noktasıdır.

B2B pazarlamasını farklı şirket ve kurumlara satış yapan her türden şirket kullanabilir. Bu satış ve hizmetler birçok biçimde olabilir. Yazılım hizmeti, güvenlik çözümleri, araç kiralama, dekorasyon ve ofis malzemeleri en yaygın örneklerdendir. Kısaca birçok kuruluş hem B2B hem de B2C şemsiyeleri altında bulunmaktadır.

B2C (Business to Consumer)

B2C pazarlama, bir şirketin ürünlerini ve hizmetlerini tek tek tüketicilere tanıttığı taktik ve stratejileri ifade eder. İşletmeler satın alma işlemine yatırım yapmadan önce kapsamlı araştırmalar yürütürken, tüketiciler genellikle acil bir ihtiyaca dayalı olarak bir işletmenin gerçekleştireceğinden daha az araştırma ve özenle daha hızlı bir şekilde alışveriş yaparlar. Bu sebeple B2C işlemleri genellikle daha dürtüsel ve anlıktır.

Başarılı B2C kampanyaları genellikle duygusal tepkileri ve geri dönüşleri tetiklerken, B2B kampanyaları anında değer sunmaya odaklanır. B2C pazarlamaya odaklanan işletmeler trendleri yakından gözlemler, müşterilerinin satın alma alışkanlıklarını araştırır ve rakiplerinin taktiklerini yakından izler. Tüm bu farklılıkları anlamak ve pazarlama stratejinizde uygun değişiklikleri yapmak verimliliğinizi iyileştirecek ve satışlarınızı arttıracaktır.

 

 



Diğer Yazılar

SON GÜNLERİN EN ÇOK TARTIŞILAN KONUSU: VERİ GİZLİLİĞİ
SON GÜNLERİN EN ÇOK TARTIŞILAN KONUSU: VERİ GİZLİLİĞİ

İçerisinde bulunduğumuz dönem, gelişen teknolojik gelişmeler, hayatın yoğun temposuna daha hızlı çözümler katma isteği derken akıllı telefonlarla birlikte gelen internet k...

Devamı
AR-GE NEDİR?
AR-GE NEDİR?

Şirketler genellikle yeni ürünler ortaya çıkarmak ya da var olan ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalarda bulunabilmek için çeşitli araştırma g...

Devamı
NEDİR BU KUANTUM BİLGİSAYARLAR?
NEDİR BU KUANTUM BİLGİSAYARLAR?

Bilgisayar ve elektronik cihazlar günümüz toplumunda muazzam bir rol oynamakta ve iletişimden bilime kadar her şeyi etkilemektedir. Bilgisayarlar tipik olarak elektronik içeren m...

Devamı