×
4 dk okuma
Paylaş

İletişim kurma yetisi insanlık tarihi boyunca keşfedilmiş en önemli olaydır. İlerlemenin ve üretimin itici motoru her zaman insanlar arası ilişkiler olmuştur.  İnsanlık geliştikçe iletişimde gelişmiştir. Bu gelişime paralel iletişimin insan yaşamı için önemi de artmıştır. Doğru ve yapıcı iletişim günümüz iş dünyasında en kritik husustur . Peki biz bu kritik konuda ne kadar başarılıyız?

Ticaret; kişiler arası kazanç ereği ile yürütülen her türlü alım-satım işlemine denir. Ticaretin gelişmesiyle giderek önem kazanan ve günümüzde bir alt bilim dalı haline gelen pazarlama faaliyeti, tamamen iletişim üzerine kuruludur.  Doğru ve etkin bir pazarlamanın firma başarısında ne kadar önemli olduğu her iş insanının kabulüdür.

Saygılı Rulman olarak bu ayki blog yazımızda sizlerle doğru ve yapıcı iletişim nasıl kurulmalıdır konusunu ele alacağız.

İletişimi klasik iletişim ve sanal iletişim olarak ayırabiliriz. Klasik iletişimde başarılı bir iletişim kurmak için bazı becerilere ihtiyaç vardır. Bu becerileri etkin dinleyici olmak, hoşgörülü ve önyargısız olabilmek, empati kurabilmek, beden dili, hitap, ses tonu ayarlamak, kendini doğru ifade edebilmek, eleştiriye açık olmak olarak ifade edebiliriz. Eğer saydığımız iletişim becerilerinizde eksikliğiniz olduğunu düşünüyorsanız öncelikle olarak bu konudaki gelişime ve değişime açık olmanız gerekir. Doğru ve yapıcı iletişim öğrenilebilir. Eksik olduğunuz becerilerinizi geliştirmek için pek çok yol vardır. Yeni ortamlara girip yeni insanlarla tanışmak, grup çalışmalarında rol almak, insanların karşısında sunum yapmak gibi çeşitli yöntemleri deneyebilirsiniz. Hitap ve ses tonu etkili bir iletişimde çok kritik öneme sahiptir.  Hitap ve ses tonunuzu etkin kullanabilmek için diksiyon kursu gibi kurslara gidebilirsiniz. Doğru ve yapıcı iletişim başlatabilmek için girişken ve çözüm odaklı davranmak gerekir. İsteklerimizi ve duygularımızı net ve açık bir biçimde ifade etmelisiniz. Özgüveninizin yüksek olması gerekir, özgüveninizi kıran hususlardan kaçmak yerine onların üstesinden gelmelisiniz.

Dijitalleşen dünya ile birlikte yeni bir iletişim türü olan sanal iletişim kişilerin ve firmaların doğru ve etkin kullanması gereken bir iletişim zorunluluğu haline gelmiştir. İnternet ve sosyal medya  kullanımının yaygınlaşmasıyla çok geniş bir ağda iletişim kurma şansı  ortaya çıkmıştır. Bilgiye erişim ve bilginin paylaşımı alanlarında gerçekleşen gelişmeler firmalar arası rekabet ortamını yoğunlaştırmaktadır.  Bu gelişmeler paralelinde zaman ve mekânsal olgular önemini yitirmeye başlamış, hedef kitlelere direkt erişim olanakları artmıştır. Bu yaşanan gelişmeler firmalar açısından etkin pazarlama unsurları olanak kullanılmaya başlanmıştır. Bu fırsatların doğru değerlendirilmesi için firmaların doğru iletişim kanallarında etkin ve yapıcı bir iletişim dili ile süreç yönetmeleri gerekmektedir. Bu süreçlerde firmalar açısından en önemli unsurlardan biri hedef kitlelerine karşı şeffaflık ve güven tesisidir. Günümüzde , firmalar açısından kurumsal iletişim yönetimi önemli hale gelmiştir. Sanal mecralarda oluşturulacak firma imajı ve algısı geniş kitlelere eş zamanlı yayıldığı için büyük öneme sahiptir.  Doğru ve etkin bir kurumsal iletişim için firmalar sanal iletişim mecralarını profesyonelce ele almalıdırlar. Müşteriler  ürün ve hizmetlerin gitgide yöndeşleşmesi sebebiyle tercihlerini genelde erişelebilirliği en yüksek olan güvenilir firmalardan yana yapmaktalar. Başarılı bir dijital pazarlama firmaların erişilebilirlik ve güvenilirlik algılarını ön plana çıkarabilir. Günümüzde yaygınlaşan dijital pazarlama unsurlarından online reklamcılık ve sosyal medya alanlarındaki başarılı stratejiler firmalara artı değer olarak dönecektir.  Günümüzdeki hızlı gelişmelerle birlikte anlık iletişim türleri yaygınlaşmıştır maille iletişimde de hızlı cevap ve aksiyon talep edilen bir olgu durumuna gelmiştir. Doğru bir üslupla ve hızlı geri dönüşler ile yönetilen bir mail takip süreci firmalara fayda sağlayacaktır.

Doğru ve yapıcı bir iletişim hem kişisel  hem de kurumsal ilişkilerde büyük öneme sahiptir. İletişim becerilerinin geliştirilmesi isteğe ve doğru kanalize olmaya bağlıdır. Firmalar açısından her geçen gün daha da önem arz eden kurumsal iletişim ve dijital pazarlama konuları profesyonel bir yaklaşımla değerlendirilmelidir. Online reklamcılık ve sosyal medya gibi süreçlere ek olarak etkin bir mail yönetimi gerekmektedir.



Diğer Yazılar

ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ŞİRKETLERİN YAPMASI GEREKENLER
ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ŞİRKETLERİN YAPMASI GEREKENLER

Şirketlerin ve yöneticilerin en büyük isteklerinden biri çalışanların aidiyetiyle birlikte gelişimlerinin de ilerlediğini görmektir. Bu kapsamda şirketler işe alımlarda; ken...

Devamı
VERİMLİ BİR İŞ HAYATI ELDE ETMEK İÇİN ÖNERİLER
VERİMLİ BİR İŞ HAYATI ELDE ETMEK İÇİN ÖNERİLER

  Gün içerisinde oldukça yoğun bir çalışma temposuna rağmen hedeflenen işler tamamlanamıyorsa, geçirilen zamanın verimli kullanılmadığını söyleyebiliriz. ...

Devamı
İŞ DÜNYASINDA BAŞARININ ANAHTARI: DOĞRU VE YAPICI İLETİŞİM
İŞ DÜNYASINDA BAŞARININ ANAHTARI: DOĞRU VE YAPICI İLETİŞİM

İletişim kurma yetisi insanlık tarihi boyunca keşfedilmiş en önemli olaydır. İlerlemenin ve üretimin itici motoru her zaman insanlar arası ilişkiler olmuştur.  İnsanlık geliştikç...

Devamı