×
2 dk okuma
Paylaş

İletişim becerileri ister sözlü ister yazılı olsun, iş yerinde hemen hemen her pozisyonda beklenen temel yeterliliklerden biridir. Organizasyondaki her kademedeki çalışanlarla iletişim kurabilmek, departman operasyonlarını ve çalışanların performanslarını ve verimliliğini geliştirmek isteyen denetçiler için özellikle önemlidir. Bu iletişim şekilleri resmi ve resmi olmayan iletişim ile dikey ve yatay iletişim olarak çeşitlere ayrılabilmektedir. Aynı çalışan seviyesindeki bireyler arasında yatay iletişim kurulurken üstler ve altlar arasında dikey iletişim gerçekleşir. Her iki iletişim grubu da çalışanlar, yöneticiler ve üst yönetim arasındaki daha spesifik etkileşimleri ele almaktadır. Kısaca pozisyonlar arası iletişim, organizasyondaki iletişim akışını artırmak isteyen herkes için oldukça önemlidir. Burada dikkat edilmesi gereken bazı temel noktalar bulunmaktadır.

Yöneticiler İçin Tüyolar

Bir çalışanın sizinle ya da yönetim tarzınızla ilgili bir sorunu varsa, kendisini problemi doğrudan size getirebilecek kadar rahat hissetmeyebilir. Ancak ne kadar geç olursa olsun bir sorunla size yaklaştıklarında, bu konuda bir şeyler yapmak sizin sorumluluğunuzdadır. Yöneticiler yoğunluktan dolayı çalışanların yaşayabileceği sorunlarla ilgili yeteri kadar bilgi sahibi olamayabilirler. İletişim problemlerinin önüne geçmek için gelen sorunları sabırlı bir şekilde dinlemek ve talepleri düşünmeden reddetmemek oldukça önemlidir.

Bir lider açık hedefler sunmalı, doğrudan iletişim yöntemlerinden faydalanmalı ve olumsuz geri dönüşlerde yapıcı eleştirilerde bulunmalıdır. Hangi pozisyon ve departmanla olursa olsun iletişimin profesyonel olması önemlidir.

Çalışanlar İçin Tüyolar

İşyerindeki ilişkileri ve iletişim sorunlarını çözmek sadece yöneticilerin sorumluluğunda değildir. Çalışanların yöneticileri ve iş arkadaşlarıyla konuşurken bazı noktalara dikkat etmeleri gerekir. İlk olarak iş hayatında en çok tartışılan konulardan biri görev dağılımıdır. Başlangıçta kendinize ait olmayan ya da “sizin sorununuz” olmayan şeyleri reddetmek kolaydır. Ancak bu gibi durumlarda “bu benim sorunum değil” yaklaşımı yerine yöneticinize durumu daha iyi idare edebilecek başkalarıyla konuşmasını önererek bir takım oyuncusu olabilirsiniz.

Kısaca yöneticiniz ile iletişim halinde iken kendinizi açık bir şekilde ifade etmeye çalışın. Tüm bunları yaparken beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya özen gösterin. Zaman içerisinde karşınızdaki kişiyi daha iyi analiz edip tanıyıp, iletişim becerinizi geliştirerek fark yaratan konuşmalara imza atabilirsiniz.

 

 



Diğer Yazılar

MÜŞTERİ SADAKATİ NASIL SAĞLANIR VE NEDEN ÖNEMLİDİR?
MÜŞTERİ SADAKATİ NASIL SAĞLANIR VE NEDEN ÖNEMLİDİR?

 Günümüz dünyasında ürün ve hizmetlere erişim imkanının artmasıyla müşteri sadakatinin sağlanması hemen hemen her marka için son derece önemli bir k...

Devamı
ŞİRKET İÇİ EĞİTİMLERİN ÖNEMİ
ŞİRKET İÇİ EĞİTİMLERİN ÖNEMİ

Küreselleşen dünya, artan rekabet ortamı ve edinilmesi gereken binlerce bilgi... Günümüzde birçok insan, öğrenmenin ve gelişmenin okul dönemleri ile sınırl...

Devamı
UZAKTAN ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRACAK DİJİTAL UYGULAMALAR
UZAKTAN ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRACAK DİJİTAL UYGULAMALAR

UZAKTAN ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRACAK DİJİTAL UYGULAMALAR   Yeni tip koronavirüs COVID-19 salgını sonrasında şirketlerin büyük kısmı çalışanlarını eve gönderer...

Devamı