×
2 dk okuma
Paylaş

Kalite kontrol; ürün veya hizmetin kullanımı için uygun olmayan kusurları tespit etme, düzeltme ve söz konusu kusurların önlenmesidir. Kalite kontrol departmanında, kalite kontrol mühendisleri tarafından gerçekleştirilen faaliyetler, tümüyle bir süreci ifade eder.

Gelin kalite kontrol departmanının görevlerini birlikte inceleyelim.

Kalite kontrol departmanı yalnızca bitmiş ürününün kalite standartlarına uygunluğunu değil, üretim aşamasının tüm süreçlerini kontrol eder. Kalite kontrol departmanının görevi, üretim sürecinin planlanması ve denetimidir.

Gerçekleştirilen sürecin kusursuz olması, tedarikçilerden tüketiciye kadar herkesin mutluluğu kalite kontrol departmanı için büyük önem taşır. Bunun için müşteri beklentilerinin tam ve doğru olarak anlaşılması ve bu doğrultuda tüm departmanların koordineli olarak çalışması gerekir.

Süreç, satın alınan ürünün ve hizmetin belirtilen şartlara uygunluğunun kontrolü ile başlar. Bu aşamaya giriş kontrol adı verilir. Olası sorunlarla karşılaşmamak adına, ürünün tedarik edilmesinden önce, tedarikçiden gerekli doğrulama işlemlerini yapmaları ve sevkiyatı ürün sertifikaları ile göndermeleri talep edilir. Giriş kontrollerinden çıkan her türlü olumsuzluk tedarikçi dosyasına kaydedilir ve sorunun tekrarlamaması için gerekli önlemler alınır.

İkinci aşama süreç kontroldür. Üretim sürecini kontrol altında tutmak için, üretim süreçleri, iş talimatları, lojistik süreci, ekipman ve üretim esnasında kullanılacak önleyici ve koruyucu tedbirler önceden planlanmıştır. Kontrol süreci, hazırlanmış planlar ışığında gerçekleştirilir. Sürecin sorunsuz işlemesi için departmanlar arası iletişim ve koordine kusursuz olmalıdır. Aksi durumda oluşabilecek sorunlar, kalite kontrol departmanı tarafından tespit edilir, en kısa sürede giderilir ve tekrarlanmaması için gerekli önlemler alınır.

Son kontrol aşaması, kalite kontrol departmanı tarafından sürdürülen sürecin son aşamasıdır. Burada bitmiş ürününü, belirtilen standartlara ve teknik resme uygunluğu kontrol edilir. Bu aşamada olası bir sorunla karşılaşıldığında, aynı sorunla daha önceden karşılaşılıp karşılaşılmadığına bakılır. İlk kez karşılaşılan bir sorunsa gerekli önlemler alınır.

Bizler de Saygılı Rulman olarak, her yıl daha yükseğe taşıdığımız kalite hedeflerimize ulaşabilmek için çalışıyoruz. Hedeflerimize ulaşırken çevreye ve diğer yasal sorumluluklarımıza %100 uyum sağlıyoruz.

 

 



Diğer Yazılar

ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ŞİRKETLERİN YAPMASI GEREKENLER
ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ŞİRKETLERİN YAPMASI GEREKENLER

Şirketlerin ve yöneticilerin en büyük isteklerinden biri çalışanların aidiyetiyle birlikte gelişimlerinin de ilerlediğini görmektir. Bu kapsamda şirketler işe alımlarda; ken...

Devamı
VERİMLİ BİR İŞ HAYATI ELDE ETMEK İÇİN ÖNERİLER
VERİMLİ BİR İŞ HAYATI ELDE ETMEK İÇİN ÖNERİLER

  Gün içerisinde oldukça yoğun bir çalışma temposuna rağmen hedeflenen işler tamamlanamıyorsa, geçirilen zamanın verimli kullanılmadığını söyleyebiliriz. ...

Devamı
İŞ DÜNYASINDA BAŞARININ ANAHTARI: DOĞRU VE YAPICI İLETİŞİM
İŞ DÜNYASINDA BAŞARININ ANAHTARI: DOĞRU VE YAPICI İLETİŞİM

İletişim kurma yetisi insanlık tarihi boyunca keşfedilmiş en önemli olaydır. İlerlemenin ve üretimin itici motoru her zaman insanlar arası ilişkiler olmuştur.  İnsanlık geliştikç...

Devamı