×
3 dk okuma
Paylaş

İş hayatında mesleki yetenekler kadar çalışanları öne çıkaran bir başka nokta daha var ki o da neyi ne zaman söyleyeceğini iyi bilmek! Emotional Intelligence 2.0‘ın yazarı Dr. Travis Bradberry iş hayatında iyi bir iletişim dili olan ve zekâsını ortaya koyan çalışanların asla kullanmayacakları 10 cümleyi açıklıyor. Mesleki donanımla birleşen iyi iletişim kurma becerisi sizi diğer çalışanlardan farklı kılıyor ve yaptığınız işte kolayca yükselmenizi sağlıyor. Emotional Intelligence 2.0‘ın yazarı ve TalentSmart şirketinin kurucusu Dr. Travis Bradberry, iş hayatında iyi bir iletişim dili olan ve zekâsını ortaya koyan çalışanların, şu 10 cümleyi asla kullanmadığını söylüyor:

 

Bu iş her zaman böyle yapılır

Teknolojinin sürekli değiştiği bir dünyada “Bu iş her zaman böyle yapılır” demeniz sizi gelenekselci ve üşengeç göstermekten başka bir işe yaramayacaktır. Bu nedenle bir soruna farklı açılardan yaklaşmak ve bir problemin çözümü için yeni yöntemler keşfetmek farkınızı ortaya koymanız bakımından oldukça önemli.

Benim hatam değil

Sorumluluk almaktan korkan bireylerin sıkça söylediği bu sözü, zeki ve sorumluluk sahibi çalışanlar asla kullanmıyor. Siz de herhangi bir konuda biraz olsun hatalı olduğunuzu düşünüyorsanız; bunu dile getirmekten çekinmeyin, hatanızı kabul edin ve çözüm üretin.

Yapamam

Size verilen bir görev karşısında “Yapamam” demeniz sizi antipatik ve tembel gösterecektir. Bu nedenle yapamamayacağınız şeye odaklı bir cümle kurmak yerine yapabileceğiniz konuya odaklanarak cümlenizi kurun. Mesela, “Akşam mesaiye kalamam” demek yerine “Yarın sabah çok daha erken gelerek bu işi halledebilirim“ deyin!

Bu adil değil

Hayatın her alanında olduğu gibi maalesef çalışma hayatında da her iş adil yürümüyor. Haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız, bunu doğrudan dile getirmek yerine profesyonel bir tavır takının ve probleminizi dolaylı olarak ifade edin.

İş tanımıma uyan bir görev değil

Rutinin dışına çıkamayan, tek düze bir çalışan olduğunuz izlenimini bırakacak bu cümleyi asla kullanmayın! Size verilen görev neyse yerine getirin ve rahatsızlığınızı daha sonra ifade edin. Bu şekilde işi aslında yapma potansiyeliniz olduğunu, fakat prensipleriniz gereği yapmak istemediğinizi göstermiş olursunuz.

Saçma bir fikir olabilir ama…

Fikrinizi söylemekten çekinmeyin ve ne olursa olsun düşüncenizi özgüvenli bir şekilde ifade edin. Fikriniz mükemmel olsa bile sözünüze başlarken yapacağınız negatif bir giriş, fikrinizin daha az etki yaratmasına neden olabilir. Deneyeceğim

Özgüven sahibi olmadığınızı hissettirecek bir başka ifade de “Deneyeceğim” demek. Bir işi yapıp yapamayacağınız konusunda endişe taşıyorsanız; bunu alternatif söylemlerle dile getirin, doğrudan negatif bir cümle kurmaktan kaçının.

Sadece 1 dakikamı alacak bir iş

İşinizi teslim etme süresi konusunda gerçekçi olun ve “1 dakikalık bir iş” gibi söylemlerden kaçının; çünkü bu tarz söylemler işinizde hızlı olduğunuzdan çok, işleri üstün körü yaptığınız izlenimi uyandırabilir. Bu söylem yerine “Çok fazla zaman almayacaktır” gibi temkinli bir cevap vermek yerinde olabilir.

Bu işten nefret ediyorum

Siz siz olun iş yerinizle ilgili negatif düşüncelerinizi her yerde dile getirmeyin. Bu durum iş yerinizdeki diğer çalışanları olumsuz etkileyeceğinden hiçbir işveren bu tarz negatif söylemler geliştiren bir personelle çalışmak istemez. İş arkadaşım uyuşuk, beceriksiz…

Size kötü davranan biri herkese öyle davranmıyor olabilir. Bu nedenle iş arkadaşınızın kötü yönlerini siz dile getirmeyin, bırakın bunu diğerleri kendiliğinden görsün. Aksi hâlde siz yanlış anlaşılabilirsiniz.



Diğer Yazılar

ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ŞİRKETLERİN YAPMASI GEREKENLER
ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ŞİRKETLERİN YAPMASI GEREKENLER

Şirketlerin ve yöneticilerin en büyük isteklerinden biri çalışanların aidiyetiyle birlikte gelişimlerinin de ilerlediğini görmektir. Bu kapsamda şirketler işe alımlarda; ken...

Devamı
VERİMLİ BİR İŞ HAYATI ELDE ETMEK İÇİN ÖNERİLER
VERİMLİ BİR İŞ HAYATI ELDE ETMEK İÇİN ÖNERİLER

  Gün içerisinde oldukça yoğun bir çalışma temposuna rağmen hedeflenen işler tamamlanamıyorsa, geçirilen zamanın verimli kullanılmadığını söyleyebiliriz. ...

Devamı
İŞ DÜNYASINDA BAŞARININ ANAHTARI: DOĞRU VE YAPICI İLETİŞİM
İŞ DÜNYASINDA BAŞARININ ANAHTARI: DOĞRU VE YAPICI İLETİŞİM

İletişim kurma yetisi insanlık tarihi boyunca keşfedilmiş en önemli olaydır. İlerlemenin ve üretimin itici motoru her zaman insanlar arası ilişkiler olmuştur.  İnsanlık geliştikç...

Devamı