×
1 dk okuma
Paylaş

Şirketlerde belki de en çok kafa karışıklığına sebep olan departmanlardan biri; pazarlama departmanıdır. Genellikle “satış” ve “pazarlama” birimleri birbiri ile karıştırılmaktadır. Gelin pazarlama departmanının görevlerini hep birlikte inceleyelim.

Pazarlama departmanı, işletmenin ürettiği ürün, mal veya hizmetler ile ilgili her türlü araştırmayı yaparak müşterilerin tercihlerinin tespit edilmesini ve ihtiyacın yaratılmasını sağlar. Pazarda satış oranlarının artmasıyla ilgili çalışmalar yaparak, kârlılığın devam etmesi için projeler üretir. Pazarlama departmanı tüm bu maddeleri en uygun zaman - verimle gerçekleştirirken planlama ve bütçeleme yapmaktan da sorumludur.

Pazarlama departmanın hedefi şirketin karlılığını sağlamaktır.

Departman ürün üretim sürecinden başlayarak, AR-GE, pazar analizi, müşteri portföyü, reklam, fiyatlandırma gibi süreçleri bütün olarak ele alıp yönetmelidir.

Pazarlama bir süreçtir.

Pazarlama mikro ve makro analizlerle stratejik planlamalara odaklanır. Ürün üretim sürecinden başlayarak tüm süreci ele alıp yönetir.

Satış departmanı ise pazarlama faaliyetlerinden yola çıkarak ürünü son tüketici ile buluşturup süreci “satış” yaparak noktalayan departmandır. Bu sebeple satış ve pazarlama birbirinden farklı görevleri olan departmanlardır.

Son olarak unutmamalıyız ki “Pazarlama Departmanı” hiçbir zaman satıştan bağımsız hareket etmemelidir. Satış departmanlı ile birlikte hareket etmelidir. Her türlü bilgiyi satıştan alarak değerlendirmeli ve planlamayı satıştan aldığı bilgilere göre geliştirerek düzenlemelidir.

Satış departmanı ise pazarlama faaliyetlerinden yola çıkarak ürünü son tüketici ile buluşturup süreci “satış” yaparak noktalayan departmandır. Bu sebeple satış ve pazarlama birbirinden farklı görevleri olan departmanlardır.

 

 



Diğer Yazılar

MÜŞTERİ SADAKATİ NASIL SAĞLANIR VE NEDEN ÖNEMLİDİR?
MÜŞTERİ SADAKATİ NASIL SAĞLANIR VE NEDEN ÖNEMLİDİR?

 Günümüz dünyasında ürün ve hizmetlere erişim imkanının artmasıyla müşteri sadakatinin sağlanması hemen hemen her marka için son derece önemli bir k...

Devamı
ŞİRKET İÇİ EĞİTİMLERİN ÖNEMİ
ŞİRKET İÇİ EĞİTİMLERİN ÖNEMİ

Küreselleşen dünya, artan rekabet ortamı ve edinilmesi gereken binlerce bilgi... Günümüzde birçok insan, öğrenmenin ve gelişmenin okul dönemleri ile sınırl...

Devamı
UZAKTAN ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRACAK DİJİTAL UYGULAMALAR
UZAKTAN ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRACAK DİJİTAL UYGULAMALAR

UZAKTAN ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRACAK DİJİTAL UYGULAMALAR   Yeni tip koronavirüs COVID-19 salgını sonrasında şirketlerin büyük kısmı çalışanlarını eve gönderer...

Devamı